DJELATNICI OHBP-a U SRPNJU OBRADILI 7651 PACIJENTA

DJELATNICI OHBP-a U SRPNJU OBRADILI 7651 PACIJENTA

7651 toliko je pacijenata u mjesecu srpnju 2025.godine posjetilo Hitni prijam Opće bolnice Zadar. U prosjeku je to oko 247 pacijenata dnevno, dok je u nekim danima medicinsku pomoć potražilo njih više od 320. Koliko je ovo opterećenje za naš sustav najbolje govori podatak kako je OHBP u svom startu planiran za 100 pacijenata na dan. Ovo je opterećenje preveliko i za bolnice višestruko veće od naše, a kad se još pribroje pedijatrijski i ginekološki hitni prijam, prosječan broj pacijenata koji zatraže hitnu pomoć penje se iznad 400 na dan!

Prepoznata je potreba širenja, pa se trenutno projektira novi Objedinjeni hitni bolnički prijam. No, s druge strane detektiran je još jedan problem koji djelatnicima zadaje glavobolju. Od ukupnog broja posjeta u srpnju hospitalizirana su tek 903 pacijenta. Dakle, njih svega 11,8%. Značilo bi to da je jedan iznimno visok udio pacijenata imao lakše tegobe koje je mogao liječiti kod liječnika obiteljske medicine. Punkt Hitnog prijama radi od 0 do 24, svi pacijenti se primaju i obrađuju u skladu s medicinskim protokolima i pravilima trijaže. Ipak, Hitni prijam treba koristiti odgovorno, odnosno pažljivo slušati uputstva liječnika u kojim situacijama je nužan odlazak na OHBP.

„Na Hitni prijam dolaze pacijenti koji su životno ugroženi, koji su izrazito lošeg općeg stanja, kod kojih treba brzo i efikasno reagirati u tim za život opasnim situacijama. To su ljudi koji imaju simptome srčanog udara, moždanog udara, nekakvih jakih glavobolja, jakih bolova u trbuhu koje do tad nisu imali. Ja znam da je ljudima jako teško procijeniti o kakvim je situacijama riječ, pa bi najbolje bilo posavjetovati se ili s Hitnom medicinskom pomoći ili s njihovim liječnicima jer i neke takve situacije ne zahtijevaju dolazak na Hitni prijam“, kazala je voditeljica OHBP-a, Marijana Surać Jurlina, dr.med., specijalistica hitne medicine.

„Prilikom dolaska na Hitni prijam, ne ginu ti sati čekanja“, najčešća je ovo kritika upućena ovom izuzetno opterećenom odjelu. Ono što pacijenti često smetnu s uma jest da ovdje pravilo „obrade po redu dolaska“ pada u vodu. Prednost uvijek imaju životno ugroženi pacijenti. „Ovdje postoji nešto što se zove trijaža i trijažna kategorija, od jedan do pet. U kategoriju jedan i dva spadaju životno ugroženi pacijenti kojima morate odmah ili u roku 10 minuta pristupiti. U protivnom oni će umrijeti ili će ostati teško oštećeni. Trojka je nešto što je varijabilno. Tu spadaju oni pacijenti za koje trijažna sestra procijeni da su potencijalno životno ugroženi i koje moramo relativno brzo pregledati, obraditi i definirati je li to stvarno tako i u tom smjeru krenuti. Trijažne kategorije 4 i 5 su ono što nas najviše opterećuje, to su ljudi koji su mogli ići kod svoga liječnika. Mi imamo takvih 70 do 90 posto“, kazala je dr.Surać Jurlina.

Statistika potvrđuje tvrdnje voditeljice OHBP-a. Kroz mjesec srpanj u prvu trijažnu kategoriju spadalo je svega 0,24% pacijenata, u drugu njih 2,12, a u četvrtu visokih 62,72%! Dio ovih potonjih je svakako „preskočio“ liječnika obiteljske medicine, odlazak u dežurnu ambulantu ili pak zakazivanje termina putem e-uputnice.

Hitni prijam radi od 0 do 24, no važno je koristiti ga odgovorno. Bol izaziva zabrinutost i sasvim je prirodno potražiti pomoć. No, uvijek imajte na umu da su vrata Objedinjenog hitnog bolničkog prijama otvorena svima, ali prvenstveno onima koji se bore za život. Podizanjem svijesti o odgovornom korištenju, zajedno čuvamo hitni prijam dostupnim onima kojima je zaista – hitno potreban.

Veliko hvala svim djelatnicima OHBP-a, kao i djelatnicima hitnog pedijatrijskog i hitnog ginekološkog prijama. U trenucima kada sekunde odlučuju, vi ste tu. Spremni reagirati brzo, stručno i s empatijom, pružajući sigurnost pacijentima i njihovim obiteljima.

Ponosni smo što ste dio tima Opće bolnice Zadar!

Više pogledajte na našoj instagram stranici: OHBP