Odgovori na najčešća pitanja

Home / Pacijenti i posjetitelji / Odgovori na najčešća pitanja

FAQ

Vaše pitanje je?

OB Zadar je županijska opća bolnica i pruža usluge dijagnostike i akutnog liječenja kroz polikliničko-konzilijarne ambulante, stacionar, usluge analize krvi i urina u Centralnom laboratoriju,  usluge odjela: Transfuziologije, Citologije i Patologije.

Kad osoba osjeti neki zdravstveni problem, javi se u ambulantu svom obiteljskom lječniku, ginekologu, pedijatru ili u Hitnu medicinsku pomoć (HMP). To je prva/ primarna razina zdravstvene zaštite (PZZ) odakle se, sukladno mišljenju gore navedenih lječnika, pacijent šalje, sa adekvatno ispunjenom uputnicom, u Bolnicu na daljnju obradu i lječenje.

Ako dođete u Bolnicu bez uputnice (hitan slučaj, ne poznate grad …) naši liječnici će Vas pregledati, procijeniti situaciju i ako se radi o hitnoći odmah Vas primiti,a protokol donošenja uputnice će pratnja obaviti naknadno. U ostalim slučajevima bit ćete vraćeni i upućeni u proceduru ostvarenja prava na bolničke usluge.

Ukoliko trebate uslugu iz neke od naših specijalističkih ambulanti protokol je slijedeći:
Svi upisi za preglede, pretrage ili zahvate mogu se ostvariti kroz bolničku JEDINICU ZA CENTRALNO NARUČIVANJE PACIJENATA, koja se nalazi u prizemlju zgrade Poliklinike Opće bolnice Zadar, na slijedeći način:

  • direktno na navedenom lokalitetu (Donjeti odgovarajuću uputnicu)
  • putem telefaksa 023/505 929 (Poslati/faksirati uputnicu i nalaz liječnika specijaliste s indiciranom zdravstvenom uslugom uz prethodni kontakt telefonom 023 505 438. Potvrdnicu o ugovorenome terminu dostavit ćemo na broj faxa s kojeg smo zaprimili narudžbu.)
  • putem elektronske pošte, e-mail listecekanja@bolnica-zadar.hr (Poslati skeniranu uputnicu, odnosno skenirati nalaz liječnika specijaliste s induciranom zdravstvenom uslugom. Potvrdnicu o ugovorenome terminu dostavit će mo na e-mail s kojeg smo zaprimili narudžbu.)

Sve pacijente koji hitno trebaju Bolničku skrb lječnici iz PZZ će sa uputnicom za bolničko lječenje poslati u jednu od  naših AMBULANTI ZA HITAN PRIJEM gdje ćete biti odmah pregledani i proslijeđeni na daljnji tretman.

Transport do Bolnice: – u hitnim slučajevima obavlja vozilo Hitne pomoći.
– možete doći i osobnim vozilom (zabranjeno je parkiranje unutar bolničkog kruga, ako trebate dovesti pacijenta unutar kruga, javit ćete se zaštitaru na ulazu). Ispred Bolnice je veliko bolničko parkiralište, a u neposrednoj blizini su još 2 parkirališta na kojima se parkiranje ne plaća.
– gradski autobus staje ispred ulaza u Bolnicu.

Pacijenti se primaju na bolničko liječenje nakon što je nadležni liječnik pri pregledu/obradi u polikliničkoj djelatnosti ustanovio potrebu za istim, te se zakazuje termin prijema u bolnicu.

Hitni pacijenti u bolnicu primaju se preko Centra za hitnu medicinu.

Ukoliko ste iz bilo kojeg razlog spriječeni doći na zakazani termin prijema u bolnicu molimo Vas da nas o istom pravovremeno obavijestite, a kako bi Vam ponudili prikladan termin odnosno izvorni termin ponudili drugom pacijentu.

Na zakazani termin prijema u bolnicu javite se odgovornoj sestri na Odjelu zbog potvrde prijema, nakon čega odlazite u Prijamni ured (Upravna zgrada) gdje će djelatnici kod upisa u bolnicu provjeriti vaše osobne podatke.

Dokumenti potrebni za upis u bolnicu:
  • uputnicu za bolničko liječenje izdanu od liječnika obiteljske medicine;
  • iskaznica zdravstvenog osiguranja (obavezno, dopunsko,dobrovoljno);
  • osobna iskaznicu ili identifikacijska isprava sa slikom.
  • pacijenti koji dolaze na zakazane operativne zahvate sa sobom donose sve laboratorijske i ostale nalaze koji su traženi u predoperativnoj pripremi.
Osobne stvari potrebne za boravak u bolnici:
  • pidžama, kućna haljina/ogrtač, ručnik, papuče, predmeti za osobnu higijenu (sapun, zubna pasta, četkica za zube, pribor za brijanje, gel za tuširanje i dr.). Preporučujemo da količinu odjeće (osobnih stvari) smanjite na minimum zbog ograničenog prostora pohrane istih uz krevet bolesnika. Poželjno bi bilo da odjeću i ručnik označite imenom vlasnika.
  • ortopedska pomagala: naočale, slušni aparat, proteze i dr. potrebno za specifične potrebe.
  • Ostalo: knjige, časopis i drugo. Upotreba osobnog radija ili televizijskog prijemnika dozvoljena je samo ako se tome ne protive drugi bolesnici u sobi, te uz prethodnu suglasnost voditelja odjela. Upotreba osobnog mobilnog telefona dozvoljena je na svim odjelima, osim na Odjelu za intenzivno liječenje. Upotreba mobilnog telefona nije dozvoljena tijekom dijagnostičkih postupaka. Bolnica ne odgovara za otuđene mobilne i dr. uređaje.
  • Pri dolasku na bolničko liječenje nije dozvoljeno nositi sa sobom vrijedne stvari i veće količine novca.
    U slučaju da pri prijamu u bolnicu imate novac i druge vrijedne stvari bolesnik je dužan/može predati na čuvanje glavnoj sestri odjela, odnosno medicinskoj sestri u smjeni, o čemu se izdaje potvrda. Bolnica ne odgovara za novac i stvari od vrijednosti ukoliko ih bolesnik ne preda na čuvanje. Po otpustu iz bolnice novac i druge vrijedne stvari koje su predane na čuvanje, vraćaju se bolesniku, a on svojim potpisom potvrđuje primitak novca, odnosno stvari.
Lijekovi:
  • Molimo Vas da sa sobom ponesete popis svih lijekova koje trenutno uzimate, te o istom obavijestite medicinsko osoblje po prijemu na Odjel. U bolnici primjenjujete samo lijekove koje Vam preporuči nadležni liječnik. Također je važno da medicinsko osoblje upozorite ukoliko imate bilo kakve alergije (npr. na lijekove, hranu, latex i dr.) ili ste imali nuspojave na neke lijekove. Sve to će biti zabilježeno u vašu dokumentaciju.
  • e-UPUTNICA
  • ZDRAVSTVENA ISKAZNICA (Hrvatski državljani) ili potvrdu o ugovoru matične osiguravajuče kuće sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje (HZZO) (konvencije – strani državljani)
  • ISKAZNICE DOPUNSKOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA (ako imate)
  • ISKAZNICE DODATNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA (ako ga uplaćujete)
  • ISKAZNICE kojom se potvrđuje oslobađanje od plaćanja participacije (ako imate)
  • NALAZE, otpusna pisma i ostalu medicinsku dokumentaciju
  • POPIS LIJEKOVA koje trenutno uzimate

Odlazak liječniku nalik je javnom nastupu, a otežavajuća okolnost je činjenica da ste zabrinuti, boli vas, imate temperaturu… Uz sve to i najači govornici bi se zbunili.
Zato je dobro pripremiti se, možda i napisati sve što želite reći i pitati. Nekada je dobro angažirati i pratnju da Vam pomogne u komunikaciji s bolničkim osobljem. Ipak ako je bolesnik u stanju odgovarati, najbolje i najtočnije je da on bude izvor informacija.
Najčešća pitanja su:
Zašto se sada javljate u Bolnicu (opišite sadašnji problem koristeći paramatre: kako je počelo/vremensko trajanje, intenzitet/ jačina npr.boli, točno pokažite/locirajte problem…)?
Da li ste do sada teže bolovali?
Imate li neke kronične bolesti, uzimate li neke lijekove ( ponesite ih)?
Jeste li alergični na neki lijek, hranu ili nešto drugo?
Jeste li ovisni o cigaretama, alkoholu, drogama?
Ima li u vašoj obitelji težih/ nasljednih bolesti?
Samo iskrenim razgovorom možemo doći do cilja, a svi zdravstveni djelatnici su dužni pošivati tajnost Vaših informacija.

Polikliničko-kozilijarne ambulante rade radnim danom u jutarnjoj i/ili popodnevnojsmjeni (informacije o radnom vremenu su izvješene na vratima svake ambulante i možete ih dobiti telefonski)

Ambulante za Hitan prijem na svim odjelima rade od 0-24.

Centralni laboratorij, Transfuziologija rade za redovne pacijente kroz jutro (određeni  termini su predviđeni za određene usluge), a za bolničke i ostale hitne pacijente 0-24. Citologija i Patologija rade smo kroz jutro (7:00 do 15:00).

Na bolesničkim odjelima osoblje kroz 24 sata skrbi o bolesnicima. Obzirom na pandemiju bolesti COVID-19 na snazi su mjere zabrane posjeta bolesnicima u Općoj bolnici Zadar. Izuzetak predstavljaju posjete bolesnicima u terminalnoj fazi bolesti uz obveznu najavu (prethodnu zamolbu) posjetitelja na e-mail Ureda ravnatelja.  Ukoliko je posjeta odobrena, posjetitelj je dužan na trijažnom ulazu kao i ovlaštenim osobama ustanove predočiti valjanu EU COVID potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19. Za vrijeme posjeta potrebno je pridržavati se svih propisanih protuepidemijskih mjera.

Na Odjelu pedijatrije, da bi ostanak u bolnici bio što je moguće manje stresan za dijete, roditelj može ostati cijeli dan, a za  majke dojilje sa dojenčadi do 9 mjeseci (da bi održale laktaciju)  osigurali smo i apartmane, pa mogu ostati uz djecu i preko noći. Sva pravila o donošenju stvari od kuće za dijecu su nešto drugačija. Oni mogu donijeti omiljenu igračku i bočicu, hranu, čašu… sve u dogovoru s osobljem.

Dolaskom u neku od naših specijalističko-konzilijarnih ambulanti ili u neki od laboratorija, na raspolaganju Vam je stručno osoblje (liječnik specijalist, med.sestra, ing.  medicinske radiologije, medicinsko-laboratorijski inžinjeri, laboranti, viši fizioterapeuti…) i u jednom posjetu ambulanti ćete obaviti samo pretragu ili pregled zbog kojeg ste došli. Za sve eventualne daljnje pretrage ponovo se naručujete i dolazite.
Ako ste zaprimljeni u bolnički stacionar na neki od Odjela, o Vama brinu lječnici specijalisti, med sestre koji rade na tom Odjelu, ali u riješavanju zdravstvenog problema (zbog kojeg ste hospitalizirani) aktivno sudjeluju i svi ostali profili zdravstvenih dijelatnika, kao konzilijarni tim koji Vaš liječnik prema potrebi okuplja.
Informacije o blesti i lječenju možete dobiti od liječnika koji Vas «vodi» (liječi na Odjelu gdje ste hospitalizirani).
Informacije vezane za zdravstvenu njegu (primjenu ljekova, dijete, zdravstveno-prihvatljivog ponašanja, održavanja higijene…) tijekom boravka u Bolnici i kasnije po povratku kući dobit ćete od medicinske sestre. Uz Glavnu sestru Odjela koja planira intervencije iz zdravstvene njege za sve pacijente i ima odgovor na prije navedena pitanja, tijekom 24 sata uz Vas su odjelne medicinske sestre.

U OB Zadar vježbe i pripravnički staž obavljaju učenici medicinske škole, te studenti Sestrinstva i Medicine. Oni su naša i Vaša budućnost, pa Vas molimo za razumjevanje. Ako smatrate da se Vaša privatnost ipak pretjerano narušava imate pravo odbiti nadzoćnost učenika i studenata tijekom pregleda.

Najvažnije smo već spomenuli; dokumentacija, pribor za osobnu higijenu (četkica za zube, pasta, tekući sapun, šampon, češalj, 2 ručnika). Od odjeće molimo ponesite, 2 piđame, minimalno 2 kompleta donjeg rublja, kućni ogrtač, papuče. Dobro je imati i papirnati ručnik, čašu, vodu ili neko drugo osvježavajuće piće i 2-3 voćke (po želji).

Hrana i piće mogu biti lijek, ako se koriste u skladu sa bolesnikovim stanjem, zato sve što želite donijeti od kuće mora odobriti liječnik. Tijekom ležanja u Bolnici, iz naše kuhinje dobivat ćete 3 (dijabetičari 6) obroka, koje sadržajno i količinski uređuju naši dijetetičari u suradnji s liječnicima. Vaše primjedbe i prijedloge ćemo rado čuti i ako je moguće uvažiti.
Ako ste alergični na neku hranu ili nešto drugo obaveno to naglasite liječniku pri prijemu. Nadam se da ćete uz ovakav kompromis moći uživati u zdravoj hrani i piću.

Pušenje, konzumiranje alkohola i droga u bolnici nisu dopušteni, pa ako imate problem sa ovakvim ili sličnim ovisnostima recite, pomoći ćemo Vam da ih prebrodite.

Mobitel će sigurno olakšati komunikaciju s Vašim prijateljima i rodbinom, ali morate znati da ćemo Vas u iznimnim situacijama zamoliti da ih isključite (zbog blizine drugih medicinskih aparata) i prilikom razgovora poštujte pravo ostalih pacijenata na mir (isključite zvuk) i molimo da se suzdržite od razgovora tijekom vizita i ostalih pregleda i intervencija.

U slučaju da pri prijemu u bolnicu imate novac i druge vrijedne stvari molimo Vas da iste predate svojoj pratnji ili glavnoj sestri odjela na čuvanje, odnosno medicinskoj sestri u smjeni, o čemu se izdaje potvrda. Bolnica ne odgovara za novac i stvari od vrijednosti ukoliko ih bolesnik ne preda na čuvanje. Po otpustu iz bolnice novac i druge vrijedne stvari koje su predane na čuvanje, vraćaju se bolesniku, a on svojim potpisom potvrđuje primitak istih.

Zbog održavanja čistoće i higijene bolesničke sobe s pripadajućim inventarom molimo Vas da:
  • osobne predmete uredno pohranite unutar noćnog ormarića,
  • u zidnom ormaru uredno pohranite i posložite Vašu odjeću

Bolničko osoblje vam je na raspolaganju za sva vaša pitanja i nejasnoće.

U prizemlju upravne zgrade imamo kapelicu Gospe Lurdske čija su vrata tijekom dana uvijek otvorena. Svaki dan osim srijede i subote u 10:00 se služi sveta misa, na broj mob. 098 953 8490  Nedo Nedić bolnički kapelan Vam je na usluzi.

Vjernicima drugih vjeroispovjesti će se u dogovoru s osobljem omogučiti kontakt s osobom po njihovoj želji.

Vaš je otpust iz bolnice planiran, o čemu ćete vi i Vaša obitelj biti pravovremeno obaviješteni od strane nadležnog liječnika. Osoblje na odjelu dat će vam jasne upute u vezi s otpustom:

  • na dan otpusta bolesnik/pratnja s otpusnicom se javlja u Prijemni ured gdje se provjerava status osigurane osobe. Ukoliko dotični sudjeluje u troškovima liječenja isti se naplaćuju nakon čega se administrativno odjavljuje iz bolnice.
  • otpusnicu i otpusno pismo koje ste dobili po otpustu iz bolnice dužni ste predati vašem liječniku obiteljske medicine;
  • upute o eventualno potrebnoj dijeti, nastavku liječenja u drugoj ustanovi i kontrolnim pregledima;
  • ako radi prikupljanja nalaza nije moguće završiti otpusno pismo, dobit ćete otpusnicu sa svim potrebnim uputama za nastavak liječenja.

Otpusno pismo će vam u tom slučaju biti dostavljeno poštom ili osobno ako ga želite sami doći preuzeti. O tome ćete upute dobiti i na odjelu gdje ste ležali. Ako na kraju bolničkog liječenja radi svoga stanja odlučite potražiti smještaj u nekoj ustanovi, domu za umirovljenike ili u ustanovi za njegu, u tome će vam pomoći naša socijalna služba.

  • Svi korisnici obveznog zdravstvenog osiguranja Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) imaju pravo na punu zdravstvenu zaštitu uz sudjelovanje u cijeni koja iznosi 20% od ukupnog iznosa računa za pruženu uslugu. Taj iznos ne može biti veći od 530,88 EUR po računu niti manji od 4,41 EUR za specijalističke preglede, odnosno 8,83 EUR za dijagnostičke postupke. Ako se osiguraniku pruži dijagnostička usluga čija je cijena niža od propisanog minimalnog iznosa participacije tada on plaća puni iznos pružene usluge.
  • Korisnici dopunskog zdravstvenog osiguranja HZZO-a i osiguravajućih kuća Croatia zdravstveno osiguranje, Triglav osiguranje, Wiener osiguranje Vienna Insurance Group, Uniqa osiguranje, Allianz Zagreb, Merkur osiguranje, Agram Life i Generali osiguranje oslobođeni su plaćanja participacije osim u slučaju korištenja lijekova s “B liste”. Korisnici dopunskog zdravstvenog osiguranja ostalih osiguravajućih kuća sudjeluju u cijeni, a s izdanim računom mogu naknadno od svoje osiguravajuće kuće tražiti podmirenje troška sukladno ugovorenoj polici zdravstvenog osiguranja s osiguravateljem.
  • Troškove zdravstvenih usluga za strane državljane koji koriste putno osiguranja snose njihovi osiguravatelji. Plaćanje ovih usluga može se obaviti nakon pružene zdravstvene usluge uz obvezno Pismo namjere plaćanja – „garancija” osiguravatelja.
  • Pacijenti koji nisu osigurani sami snose troškove liječenja i pretraga. Isto vrijedi i za strane državljane koji se odluče za zdravstvene usluge koje se rade u Općoj bolnici Zadar. Plaćaju ih pri otpustu iz bolnice ili nakon obavljenih pretraga prema važećem cijeniku naknada dostupnom na web stranici Opće bolnice Zadar. https://www.bolnica-zadar.hr/djelatnici/dokumenti-i-obrasci/ 

Navedeno se odnosi i na pružanje zdravstvenih usluga koje nisu obuhvaćene ugovorima s pružateljima usluga zdravstvenog osiguranja, sukladno čl. 34. Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju.

U Općoj bolnici Zadar sva plaćanja možete izvršiti gotovinski i bezgotovinski – putem žiro računa i bankovnih kartica.

Dodatne  informacije o naplati zdravstvenih usluga možete dobiti na:

Odsjeku za obračun faktura i prijem – otpust pacijenata

Rukovoditelj odsjeka: Marija Demo oec.

Tel: 023/505-377, mail: marija.demo@bolnica-zadar.hr

Ured za fakturiranje

Tel: 023/505-305, 023/505-303