Ove subote, 10.veljače, od 11 do 13 sati, Narodni će trg nakratko postati modna pista, a sve zahvaljujući Ligi protiv raka Zadar i zadarskim poduzetnicama. Zadranke će udružiti snage i zajedno, na modnoj reviji, obilježiti 17.Dan mimoza, u sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice. Cilj je jasan; osvijestiti žene na važnost preventivnih pregleda. Intimno zdravlje žena jest krhko, baš poput cvijeta mimoze, no kada se pravovremeno zaštiti, postaje itekako snažno.
U Hrvatskoj posljednjih 10-ak godina bilježimo oko 310 slučajeva i oko 120 smrti od raka vrata maternice godišnje. Rak vrata maternice je deseti po učestalosti od svih karcinoma u žena, a treće sijelo raka žena u dobi od 30 do 39 godina (iza raka dojke i raka štitnjače). Za razliku od većine drugih sijela raka, ovaj se javlja u nešto mlađoj dobi – prema posljednjim podacima Registra za rak, trećina novooboljelih žena bila je mlađa od 50 godina. Prema podacima o smrtnosti, u 2022. godini od raka vrata maternice u Hrvatskoj je umrlo 109 žena, od kojih je trećina bila mlađa od 60 godina. Oko trećina zabilježenih slučajeva raka vrata maternice otkrije se u regionalno proširenom stadiju, a oko osam posto s udaljenim metastazama, kada su šanse za uspješno izlječenje manje.
Stoga će Liga protiv raka Zadar, uz veliku podršku zadarskih poduzetnica, ove subote poslati važnu poruku: Preventivni pregledi su itekako važni!