Početna stranicaO bolniciOdjeli i službeZa pacijenteNovostiDjelatnici
VODIČ ZA PACIJENTE

 

Poštovani pacijenti,

posjet  bolnici za većinu ljudi je stresan događaj. Dobro je unaprijed znati i pripremiti se za proceduru koji pacijenti prolaze da bi ostvarili svoja prava iz bolničke/sekundarne razine  zdravstvene zaštite, koju Vam mi u OB Zadar možemo pružiti.

 

 

- KAKO DOĆI U OPĆU BOLNICU ZADAR
- PRIJEM U BOLNICU
- POTREBNI DOKUMENTI
- ŠTO MORATE ZNATI KAD IDETE KOD LIJEČNIKA
- RADNO VRIJEME / POSJETE
- ZDRAVSTVENI DIJELATNICI KOJI SU VAM  NA USLUZI
- ŠTO JOŠ PONIJETI U BOLNICU
- RELIGIJSKE POTREBE
- OTPUST IZ BOLNICE 

 

  • KAKO DOĆI U OPĆU BOLNICU ZADAR?


OB Zadar je županijska opća bolnica i pruža usluge dijagnostike i akutnog liječenja kroz polikliničko-konzilijarne ambulante, stacionar, usluge analize krvi i urina u Centralnom laboratoriju,  usluge odjela: Transfuziologije, Citologije i Patologije.

Kad osoba osjeti neki zdravstveni problem, javi se u ambulantu svom obiteljskom lječniku, ginekologu, pedijatru ili u Hitnu medicinsku pomoć (HMP). To je prva/ primarna razina zdravstvene zaštite (PZZ) odakle se, sukladno mišljenju gore navedenih lječnika, pacijent šalje, sa adekvatno ispunjenom uputnicom, u Bolnicu na daljnju obradu i lječenje.

Ako dođete u Bolnicu bez uputnice (hitan slučaj, ne poznate grad ...) naši liječnici će Vas pregledati, procijeniti situaciju i ako se radi o hitnoći odmah Vas primiti,a protokol donošenja uputnice će pratnja obaviti naknadno. U ostalim slučajevima bit ćete vraćeni i upućeni u proceduru ostvarenja prava na bolničke usluge.

Ukoliko trebate uslugu iz neke od naših specijalističkih ambulanti protokol je slijedeći:
- Svi upisi za preglede, pretrage ili zahvate mogu se ostvariti kroz BOLNIČKU JEDINICU ZA CENTRALNO NARUČIVANJE PACIJENATA, koja se nalazi u upravnoj zgradi Bolnice uz ured za upis pacijenata,na slijedećo način:

direktno na navedenom lokalitetu
(Donjeti odgovarajuću uputnicu)

putem telefaksa 023/300-177 (Poslati/faxsirati uputnicu i nalaz liječnika specijaliste s induciranom zdravstvenom uslugom uz predhodni kontakt telefonom. 023/211-586 Potvrdnicu o ugovorenome terminu dostavit će mo na broj faxa s kojeg smo zaprimili narudžbu.)

putem elektronske pošte, e-mail listecekanja.obz@optinet.hr (Poslati skeniranu uputnicu, odnosno skenirati nalaz liječnika specijaliste s induciranom zdravstvenom uslugom. Potvrdnicu o ugovorenome terminu dostavit će mo na e-mail s kojeg smo zaprimili narudžbu.)

Sve pacijente koji hitno trebaju Bolničku skrb lječnici iz PZZ će sa uputnicom za bolničko lječenje poslati u jednu od  naših AMBULANTI ZA HITAN PRIJEM gdje ćete biti odmah pregledani i proslijeđeni na daljnji tretman.

Transport do Bolnice: - u hitnim slučajevima obavlja vozilo Hitne pomoći.
- možete doći i osobnim vozilom (zabranjeno je parkiranje unutar bolničkog kruga, ako trebate dovesti pacijenta unutar kruga, javit ćete se zaštitaru na ulazu). Ispred Bolnice je veliko bolničko parkiralište, a u neposrednoj blizini su još 2 parkirališta na kojima se parkiranje ne plaća.
- gradski autobus staje ispred ulaza u Bolnicu.



  • PRIJEM U BOLNICU


Na ulazu u Bolnički krug postoji zaštitar, koji će Vas uputiti prema željenom Odjelu. Tu je i plan Bolničkog kompleksa koji Vam može pomoći u lakšem snalaženju (primjerak je izložen i na inetrnetskim stranicama Bolnice).
Prijem na Odjel ili Odsjek može biti hitan ili redovan. U svakom slučaju, pacijentu se prvo javlja na odjel/odsjek gdje će biti zaprimljen, a potom (najčešće pratnja) odlazi do prijemnog šaltera i upisuje se/ga u Bolnicu.



  • POTREBNI DOKUMENTI 


CRVENA UPUTNICA
( koju ste dobili od lječnika iz PZZ-a)
ZDRAVSTVENA ISKAZNICA (Hrvatski državljani) ili potvrdu o ugovoru matične osiguravajuče kuće sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje (HZZO) (konvencije – strani državljani)
ISKAZNICE DOPUNSKOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA (ako imate)
ISKAZNICE DODATNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA (ako ga uplaćujete)
ISKAZNICE kojom se potvrđuje oslobađanje od plaćanja participacije (ako imate)
NALAZE, otpusna pisma  i ostalu medicinsku dokumentaciju
LIJEKOVE koje trenutno uzimate
NOVAC (određeni postotak bolničkih usluga se plaća –PARTICIPACIJA, osim u slučajevima oslobađanja). Pacijenti koji nemaju zdravstveno osiguranje plaćaju zdravstvene usluge u cijelosti.

 



  • ŠTO MORATE ZNATI KAD IDETE KOD LIJEČNIKA 


Odlazak liječniku nalik je javnom nastupu, a otežavajuća okolnost je činjenica da ste zabrinuti, boli vas, imate temperaturu... Uz sve to i najači govornici bi se zbunili.
Zato je dobro pripremiti se, možda i napisati sve što želite reći i pitati. Nekada je dobro angažirati i pratnju da Vam pomogne u komunikaciji s bolničkim osobljem. Ipak ako je bolesnik u stanju odgovarati, najbolje i najtočnije je da on bude izvor informacija.
Najčešća pitanja su:
Zašto se sada javljate u Bolnicu (opišite sadašnji problem koristeći paramatre: kako je počelo/vremensko trajanje, intenzitet/ jačina npr.boli, točno pokažite/locirajte problem...)? 
Da li ste do sada teže bolovali?
Imate li neke kronične bolesti, uzimate li neke lijekove ( ponesite ih)?
Jeste li alergični na neki lijek, hranu ili nešto drugo?
Jeste li ovisni o cigaretama, alkoholu, drogama?
Ima li u vašoj obitelji težih/ nasljednih bolesti?
Samo iskrenim razgovorom možemo doći do cilja, a svi zdravstveni djelatnici su dužni pošivati tajnost Vaših informacija.





  • RADNO VRIJEME / POSJETE 


Polikliničko-kozilijarne ambulante
rade radnim danom u jutarnjoj i/ili popodnevnoj smjeni (informacije o radnom vremenu su izvješene na vratima svake ambulante i možete ih dobiti telefonski)
Ambulante za Hitan prijem na svim odjelima rade od 0-24.
Centralni laboratorij, Transfuziologija rade za redovne pacijente kroz jutro (određeni  termini su predviđeni za određene usluge), a za bolničke i ostale hitne pacijente 0-24. Citologija i Patologija rade smo kroz jutro (7:00 do 15:00).

Na bolesničkim odjelima osoblje kroz 24 sata skrbi o bolesnicima. Cilj nam je omogučiti Vam  održavanje kontakta sa Vašim bližnjima i zato su POSJETE dozvoljene svaki da od 14:00 do 17:00.
Molim posjete da: -     Prilikom dolaska na odjel vodite računa da osoba koju posjećujete najčešće nije sama u sobi i da dolazak većeg broja ljudi i njihovo duže zadržavanje stvara gužvu.

  1. Bolnički uvjeti također, ne dozvoljavaju držanje velikog broja stvari (hrane, robe, ukrasa). Bolesniku treba pribor za osobnu higijenu, 2 ručnika, 2 piđame, 2 para donjeg rublja, papirnati ubrus, osvježavajuće piće i čaša i 2-3 voćke (po želji). Sve to redovito mjenjajte i gužve neće biti. Naravno da će se naći mjesto za novine ili knjigu.
  2. Ostale obroke, slatkiše i slično možete donijeti bolesniku nakon konzultacije s liječnikom ili medicinskom sestrom, koji će Vas uputiti da donešenu hranu uskladite s propisanom dijetom.

Prosječni broj dana ležanja je kod nas 6,1 (sa tendencijom smanjenja) što znači da su naši pacijenti tu samo u akutnoj fazi bolesti i potreban im je mir.
Poštovane posjete, Vaš dolazak će ih smiriti, oraspoložiti i to je preduvjet  brzog oporavka. Jednako je važno i Vaše primjereno ponašanje tijekom posjeta. Ono će im omogućiti prijeko potreban odmor.

Na Odjelu pedijatrije, da bi ostanak u bolnici bio što je moguće manje stresan za dijete, roditelj može ostati cijeli dan, a za  majke dojilje sa dojenčadi do 9 mjeseci (da bi održale laktaciju)  osigurali smo i apartmane, pa mogu ostati uz djecu i preko noći. Sva pravila o donošenju stvari od kuće za dijecu su nešto drugačija. Oni mogu donijeti omiljenu igračku i bočicu, hranu, čašu... sve u dogovoru s osobljem.

 



  • ZDRAVSTVENI DIJELATNICI KOJI SU VAM  NA USLUZI: 


Dolaskom u neku od naših specijalističko-konzilijarnih ambulanti ili u neki od laboratorija, na raspolaganju Vam je stručno osoblje (liječnik specijalist, med.sestra, ing.  medicinske radiologije, medicinsko-laboratorijski inžinjeri, laboranti, viši fizioterapeuti...) i u jednom posjetu ambulanti ćete obaviti samo pretragu ili pregled zbog kojeg ste došli. Za sve eventualne daljnje pretrage ponovo se naručujete i dolazite.
Ako ste zaprimljeni u bolnički stacionar na neki od Odjela, o Vama brinu lječnici specijalisti, med sestre koji rade na tom Odjelu, ali u riješavanju zdravstvenog problema (zbog kojeg ste hospitalizirani) aktivno sudjeluju i svi ostali profili zdravstvenih dijelatnika, kao konzilijarni tim koji Vaš liječnik prema potrebi okuplja.
Informacije o blesti i lječenju možete dobiti od liječnika koji Vas «vodi» (liječi na Odjelu gdje ste hospitalizirani).
Informacije vezane za zdravstvenu njegu (primjenu ljekova, dijete, zdravstveno-prihvatljivog ponašanja, održavanja higijene...) tijekom boravka u Bolnici i kasnije po povratku kući dobit ćete od medicinske sestre. Uz Glavnu sestru Odjela koja planira intervencije iz zdravstvene njege za sve pacijente i ima odgovor na prije navedena pitanja, tijekom 24 sata uz Vas su odjelne medicinske sestre.

U OB Zadar vježbe i pripravnički staž obavljaju učenici medicinske škole, te studenti Sestrinstva i Medicine. Oni su naša i Vaša budućnost, pa Vas molimo za razumjevanje. Ako smatrate da se Vaša privatnost ipak pretjerano narušava imate pravo odbiti nadzoćnost učenika i studenata tijekom pregleda. 

 



  •    ŠTO JOŠ PONIJETI U BOLNICU? 


Najvažnije smo već spomenuli; dokumentacija, pribor za osobnu higijenu (četkica za zube, pasta, tekući sapun, šampon, češalj, 2 ručnika). Od odjeće sam već spomenula, 2 piđame, minimalno 2 kompleta donjeg rublja, kućni ogrtač, papuče. Dobro je imati i papirnati ručnik, čašu, vodu ili neko drugo osvježavajuće piće i 2-3 voćke (po želji).

Hrana i piće mogu biti lijek, ako se koriste u skladu sa bolesnikovim stanjem, zato sve što želite donijeti od kuće mora odobriti liječnik. Tijekom ležanja u Bolnici, iz naše kuhinje dobivat ćete 3 (dijabetičari 6) obroka, koje sadržajno i količinski uređuju naši dijetetičari u suradnji s liječnicima. Vaše primjedbe i prijedloge ćemo rado čuti i ako je moguće uvažiti.
Ako ste alergični na neku hranu ili nešto drugo obaveno to naglasite liječniku pri prijemu. Nadam se da ćete uz ovakav kompromis moći uživati u zdravoj hrani i piću.

Pušenje, konzumiranje alkohola i droga u bolnici nisu dopušteni, pa ako imate problem sa ovakvim ili sličnim ovisnostima recite, pomoći ćemo Vam da ih prebrodite.

Mobitel će sigurno olakšati komunikaciju s Vašim prijateljima i rodbinom, ali morate znati da ćemo Vas u iznimnim situacijama zamoliti da ih isključite (zbog blizine drugih medicinskih aparata) i prilikom razgovora poštujte pravo ostalih pacijenata na mir (isključite zvuk) i molimo da se suzdržite od razgovora tijekom vizita i ostalih pregleda i intervencija. 

Molimo da novac, nakit i ostale vrijedne stvari ostavite kući. Ne možemo ih adekvatno zbrinuti, ni preuzeti odgovornost u slučaju nestanka istih.

 



  • RELIGIJSKE POTREBE


U prizemlju upravne zgrade imamo kapelicu Gospe Lurdske čija su vrata tijekom dana uvijek otvorena. Svaki dan osim srijede i subote u 10:00 se služi sveta misa, na broj mob. 091 539 19 96 ili 098 18 26 159 bolnički kapelan Vam je na usluzi.

Vjernicima drugih vjeroispovjesti će se u dogovoru s osobljem omogučiti kontakt s osobom po njihovoj želji.

 



  • OTPUST IZ BOLNICE 


O otpustu se dogovarate sa liječnikom koji Vas vodi. Najčešće je on planiran i pacijenti se u pravilu otpuštaju iza jutarnje vizite. Od liječnika ćete dobiti liječničko i od glavne sestre sestrinsko otpusno pismo s preporukama za daljnje kontrole, i upute o daljnjem zdravstveno-prihvatljivom ponašanju.
Poželjno je da po Vas dođe pratnja koja dok se može obaviti admnistrativni dio ispisa na šalteru za prijem i otpust pacijenata iz Bolnice. Tamo ćete ujedno i podmiriti sve obveze eventualnog plaćanja participacije ili cijelokunog iznosa liječenja (ako nemate adekvatno zdravstveno osiguranje).
Transport kući ili u drugu ustanovu ovisi o stanju pacijenta. Moguć je transport vozilom Hitne pomoći (što procijenjuje i dogovara liječnik) ili osobnim automobilom.

U nadi da Vam bolničke usluge neće previše trebati, želim Vam svako dobro, a ako nas ipak zatrebate, što ugodniji boravak u Bolnici.

 

 

S poštovanjem,

Ravnateljstvo Opće bolnice Zadar

 

Edukativni materijali za pacijente:

pdf Informacije o cijepljenju protiv gripe

pdf Gripa i antibiotici!

pdf PRAVA PACIJENATA!

pdf POSTUPAK ZA PRITUŽBE I PRIGOVORE!

pdf OBRAZAC ZA PRITUŽBE I PRIGOVORE!

 

Za pregledavanje sadržaja potreban vam je pdf preglednik.

pdf download

veb mapa
uvjezi korištenja